قطعآ شما می دانید که مخاطبین، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. اما شاید ندانید چطور باید از این بستر برای افزایش فروش خود استفاده کنید. حتی ممکن است تلاش های ناموفقی نیز در این زمینه کرده باشید. اما نگران نباشید. تمامی رقبای شما نیز چنین تجربیاتی را داشته اند.
مهم است که شمال بتوانید مخاطبین مناسب را هدف قرار داده و آنها را با محصولات یا خدمات خود درگیر کنید. در وهله اول جایگاه خود را به عنوان یک بیزینس آنلاین بررسی کنید. رقبای خود را رصد کرده و به نحوه تعامل مردم با آنها دقت کنید.
تجارت هایی که از اهمیت شبکه های اجتماعی غافل می شوند، عملآ سهم قابل توجهی از بازار را نادیده می گیرند.
در این مقاله تجربیات سودمندی در این رابطه را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید.
شبکه های اجتماعی عرصه وسیعی برای ایجاد فروش و افزایش درآمد هستند. اما قبل از آن شما باید آنالیز کنید که مخاطبان آنلاین شما بیشتر وقت خود را در کدام رسانه اجتماعی می گذرانند. اگر شما در انتخاب پلتفورم مناسب دقت نکنید وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.
به عنوان مثال، اینستاگرام می تواند شبکه اجتماعی مناسبی برای رشد تجارت هایی مثل مد و پوشاک باشد. چراکه اینستاگرام به صورت بصری با مخاطب ارتباط برقرار می کند و عمومآ برای کالاهای مصرفی نتیجه بهتری را ارائه خواهد داد. اما همین رسانه اجتماعی ممکن است برای کالاهای حرفه ای چندان کارآمد نباشد.
مشتریان شما در چه محدوده سنی قرار دارند، در چه مشاغلی مشغول به کار هستند، در کدام مناطق جغرافیایی زندگی می کنند، چه جنسیتی دارند؟ تمامی این اطلاعات در انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب شما را یاری می کنند.
داشتن یک برند قدرتمند و محبوب به معنی این است که مشتریان، شما را به دیگران پیشنهاد میدهند. با پیوستن به شبکه های اجتماعی با مشتریان خود تعامل پیدا می کنید. سعی کنید شیوه گفتگوی منحصر به فردی را انتخاب کنید و محتواهای مرتبط و آموزنده ارائه دهید.
تعامل یکی از قدرتمندترین تکنیکهای بازاریابی برای رسیدن به فروش است. و شبکه های اجتماعی این کار را ساده کرده اند. باید با مشتریان بالقوه و بالفعل خود در ارتباط باشید. به پستهای آنها واکنش نشان دهید. پرسش های آنها را پاسخ دهید. هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی را با لحنی آرام پاسخ دهید. و هرگز نظرات منفی مشتریان را پاک نکنید!
پاسخ دادن به پیامهای مستقیم (Direct messages) امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود. بسیاری از کسب و کارها آن را نادیده می گیرند. با انجام این کار مشتریان به سمت شما جذب خواند شد.
هنگامی که با مخاطبین خود ارتباط برقرا میکنید درک بهتری از نیازهای آنان خواهید داشت، و راههای جدیدی را برای فروش محصولات خود پیدا می کنید.
یکی دیگر از مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی است. شما با ایجاد لینکی از سایت خود در رسانه اجتماعی علاوه بر افزایش اعتبار سایت، اطلاعات مشتریان را نیز افزایش می دهید.
مردم همیشه منتظر اطلاعات جدید هستند. با ارسال منظم مطالب مرتبط و آموزنده، صفحه خود را فعال نگه دارید. محتوای شما نباید بیش از اندازه تبلیغاتی به نظر برسد. زیرا مردم از دیدن تبلیغات خسته می شوند. نشان دهید که چگونه محصولات شما می تواند زندگی آنها را بهبود بخشد.
از کپی کردن محتوای دیگران پرهیز کنید. زیرا مخاطبین شما این را تشخیص خواهند داد. محتوای منحصر به فرد، ارزشمند است و نظر مشتریان را جلب خواهد کرد.
استفاده از شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای افزایش فروش شماست. با استفاده همزمان از چند رسانه اجتماعی با صرف کمترین هزینه میتوانید نتایج سودمندی را رقم بزنید. صبور باشید و دست از تلاش نکشید.
درباره این سایت